49 500 kronor

I lördags gick jag förbi utställningen av Henry Diltz bilder här i Stockholm. De var verkligen bra som jag hade föreställt mig! Jag ville ha 90 % av bilderna i min lägenhet direkt, dessvärre var prisklasserna extrema. Bara hans bok "California dreaming" kostade 3000 kronor. När jag och Calle stod där och drömde oss bort till en dag vi kanske har råd att pryda vår lägenhet med på sin höjd en bild glider det in ett hyfsat karaktärslöst par som direkt gick fram till utställningens absolut snyggaste bild (Bob Dylan röker en cigarett i en immig bil med flockandes fans utanför bilen) för 49 500 kronor. Hjälp, tänkte vi, och försvann där ifrån lite skamsna!


Kommentarer
Postat av: Carl Rådestad

Någon dag ska vi köpa den!

2011-10-05 @ 13:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0