Ny bokläsning | Fragments

Min kära vet vad jag gillar! Detta var vad jag fick i ettårs-present. Den senaste i raden utgivna böcker om Marilyn Monroe. Som retrogalen älskar jag självklart också Marilyn som är så lätt att älska att hela världen gör det. Efter ett långvarigt intresse sedan barnsbenen läste jag Oates fiktiva roman "Blonde" som handlar om Monroes liv som utsatt sexobjekt. Boken är en av de bästa jag läst och den gav mig en helt annan bild av Monroe. I "Fragments" visas utdrag ur anteckningsböcker som tillhörde Monroe med dikter, tankar och annat tillsammans med text och bilder om hennes liv. Jag ska börja bläddra direkt och bli mer fascinerad av denna omtalade kvinna.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0