George Harrison | Living in the material world

Jag har legat hemma sjuk i flera dagar men idag kunde jag äntligen titta på mitt senaste inköp, filmen om George Harrison: "George Harrison: Living in the material world", producerad av Martin Scorsese. Filmen är 3,5 timmar lång och består av intervjuer med människor involverade i Geroges liv (Paul McCartney, Eric Clapton, Olivia Harrison, George Martin för att nämna några) samt gamla intervjuer med George själv och annat film- och fotomaterial. Jag har sedan jag var liten älskat musikdokumentärer och genom denna förstår man vilken egendomlig själ George Harrison var. Han hamnade i bakgrunden i Beatles med var ändå den i bandet som utvecklades mest som person, han fann den andliga vägen som också därefter ledde honom igenom hela hans liv. Filmen inkluderar allt från hans tidiga liv i Liverpool och Beatlemanian till hans solokarriär och andra spännande samarbeten. Jag njöt av varenda sekund och tänker definitivt skaffa mig hans första soloalbum från 1970 "All things must pass" där han arbetade med en intressant musikkår (bland andra Bob Dylan, Billy Preston och Bobby Keys)!

 

Kommentarer
Postat av: A

Fantastisk dokumentär, se även Tom Pettys "Running Down a Dream"... Mycket om George där med!

2012-02-02 @ 16:45:42
Postat av: A

http://www.youtube.com/watch?v=od7uLDAuBvE

2012-02-03 @ 12:27:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0